15 Aug 2024

BERITA NUBE

 

BNM Denda Maybank RM4.3 Juta, CIMB RM760,000 Kerana Gangguan Perkhidmatan

BNM Denda Maybank RM4.3 Juta, CIMB RM760,000 Kerana Gangguan Perkhidmatan

Bank Negara Malaysia (BNM) telah mengenakan denda besar kepada Maybank dan CIMB akibat gangguan perkhidmatan yang menyebabkan ketidakselesaan kepada pelanggan. Maybank dikenakan denda sebanyak RM4.3 jutamanakala CIMB didenda RM760,000.

Gangguan ini telah menjejaskan kepercayaan pelanggan terhadap bank-bank tersebut, terutama dalam era digital di mana perkhidmatan yang lancar dan boleh dipercayai sangat penting. BNM telah menekankan kepentingan pematuhan terhadap standard perkhidmatan untuk memastikan pengalaman pelanggan yang lebih baik.

Kejadian ini sepatutnya menjadi peringatan kepada semua institusi kewangan untuk memastikan sistem mereka berfungsi dengan baik dan memberi keutamaan kepada kepuasan pelanggan. Tidak boleh ada kompromi dalam hal perkhidmatan, lebih-lebih lagi apabila ia melibatkan wang dan kepercayaan orang ramai.

Baca artikel penuh di sini: BNM Fines Maybank RM4.3mil, CIMB RM760,000 For Service Disruptions

#Maybank #CIMB #BNM #Denda #GangguanPerkhidmatan #KepuasanPelanggan #PerbankanDigital #KepercayaanPelanggan #Malaysia #BeritaTerkini

 
 

 

Likes Comments

 

To post likes and comments on National Union of Bank Employees stories, you will need to Signin or Register Now

 

 

Connect with NUBE

The NUBE will use the information you provide in this form to send you information by e-mail. You can change your mind at any time by following the unsubscribe instructions in the footer of any email you receive from us, or by contacting us at nube_hq@nube.org.my