BNM Denda Maybank RM4.3 Juta, CIMB RM760,000 Kerana Gangguan Perkhidmatan
BNM Denda Maybank RM4.3 Juta, CIMB RM760,000 Kerana Gangguan Perkhidmatan
Bank Negara Malaysia (BNM) telah mengenakan denda besar kepada Maybank dan CIMB akibat gangguan perkhidmatan yang menyebabkan ketidakselesaan kepada pelanggan. Maybank dikenakan denda sebanyak RM4.3 jutamanakala CIMB didenda RM760,000.
Gangguan ini telah menjejaskan kepercayaan pelanggan terhadap bank-bank tersebut, terutama dalam era digital di mana perkhidmatan yang lancar dan boleh dipercayai sangat penting. BNM telah menekankan kepentingan pematuhan terhadap standard perkhidmatan untuk memastikan pengalaman pelanggan yang lebih baik.
Kejadian ini sepatutnya menjadi peringatan kepada semua institusi kewangan untuk memastikan sistem mereka berfungsi dengan baik dan memberi keutamaan kepada kepuasan pelanggan. Tidak boleh ada kompromi dalam hal perkhidmatan, lebih-lebih lagi apabila ia melibatkan wang dan kepercayaan orang ramai.
Baca artikel penuh di sini: BNM Fines Maybank RM4.3mil, CIMB RM760,000 For Service Disruptions
#Maybank #CIMB #BNM #Denda #GangguanPerkhidmatan #KepuasanPelanggan #PerbankanDigital #KepercayaanPelanggan #Malaysia #BeritaTerkini
Likes Comments
To post likes and comments on National Union of Bank Employees stories, you will need to Signin or Register Now